Thursday, January 27, 2011

Cokelat tarik


Cokelat tarik???korang tau x ape 2???ejaan cokelat tarik di atas 2 adalah dalam dialek Terengganu. Kalau org luar die panggil ape, aku pun xtau….agak2nye gula2 tarik kut…
Macamana aku boleh terfikir pasal coklat ni….ikuti kisah aku ni…

Petang yang nyaman…..masa 2 aku tgh tgk drama  ‘Cinta dan Anugerah’….
My mum baru blk ambik adik aku kt skolah….

Ma : Kaklong nk x???

Aku : Ape die???( dengan x semena-mena aku menjerit…..)arghhh….cokelat tarik.
         Lame x mkn….last2 mkn mase skolah rendah dulu….

Aku pun makan dengan syoknya…..sambil makan aku bercerita kisah aku makan cokelat tarik mase skolah rendah dulu kt ma n adik aku….

Aku : dulu…mase blk skolah slalu beli cokelat tarik ni…..ingat lagi kt pak cik 2….pakai kopiah putih berbaju putih sambil pegang gunting…..( aku pun gelak sorang2 teringat kisah dulu2)

Ma : Tadi mase ma beli pak cik 2 jgk…..

Aku : Haa??? Ye x?? mase kl skolah rendah dulu, pak cik 2 tua dh…..xkan die jual lagi kut….

Ma : X tau r 2….tp mcm kl kabo td, pak cik 2 lebih kurang g2 r rupa die….

Aku pun terfikir mcm2….ntah la…..aku pun x pasti….

Bercakap pasal cokelat tarik, aku teringat kalau aku nk beli aku mesti ckp mcm ni….

sila baca dalam dialek Terengganu
Aku : Pok cik, nok cokelat tarik se….
kawan2 :  Pok cik, nok cokelat tarik 2 posen.....

ramai yang berebut nk beli cokelat tarik pak cik 2….murah je cokelat 2….hanya 20sen….
Bagi anda yang x pernah tengok cokelat tarik ni…..nilah rupanya…..

yummy2!!




2 comments:

EJ said...

sedapnye. nak jugak nak jugak!!!

Unknown said...

nok tanye la, kat area mane buleh cari cokelak tarik nie...teringin sgt2...lame doh dok makang..huhu
harap dpt membantu...